GALLBERGET.BLOGGPLATSEN.SE

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

I morgon

Av Andreas - 4 augusti 2013 23:20

HAR JAG ETT OCH ANNAT ATT SÄGA TILL LSS. NU FÅR DE FIXA EN LEDSAGARE TILL
MIG NÅGON GÅNG DE ÄR INTE LITE SEGA SKA TILLÄGAS. FÅR TJATA PÅ
DOM EN DEL DEL.MEN
JAG VILL OCKSÅ UT OCH GÖRA SAKER SOM ANDRA MÄNNISKOR I SAMHÄLLET. ALLA BEHÖVER
NÅGON ATT HITTA PÅ ROLIGA SAKER MED ANNARS BLIR LIVET VÄLDIGT TRÅKIGT.    

 
 
Ingen bild

Therese

5 augusti 2013 20:52

Hej Andreas!
Jag vill inte uppge mitt riktiga namn så jag väljer att kalla mig Therese här. Jag jobbar på LSS-kontoret i Karlstad och jobbar med att hitta ledsagare åt människor med olika funktionshinder. Du har rätt till ledsagare men tänk också på att det är många människor som vill ha ledsagare (dom växer inte på träd, precis). Det är svårt att hitta ledsagare t.o.m i Karlstad så då är det förmodligen ännu svårare i Arvika. Det kan finnas många i Arvika som vill ha ledsagare som har väntat längre än dig och då får ju dom gå före. Det är ju rättvist, eller hur? Sen har jag läst på din blogg att du varit och sett en fotbollsmatch i Göteborg och snart ska du till Oslo. Du är dessutom mycket ute och grillar o.s.v Det finns dom som ALDRIG kommer utanför dörren och då har ju dom större behov av ledsagare än vad du har. Det kan bli så att du bedöms att inte vara i behov av ledsagare eftersom du kommer ut ändå. Jag vet inte hur bedömningen blir i din kommun. Dock får du vara beredd på att vänta på att få ledsagare i flera år som många i Karlstad fått göra. Jag hoppas jag förklarat tydligt nog och har du frågor är det bara att ställa dom. Med vänlig hälsning Therese! :)

Andreas

5 augusti 2013 22:12

Vet att de inte växer på träd.LSS skyldighet
att hjälpa mig så länge jag har insatsen beviljad.Är det svårt för LSS att få tag i ledsagare kan man annonsera efter ledsagare.Jag har ingen
att hitta på roliga saker med och jag har behov att komma ut och göra saker.

 
Ingen bild

Therese

5 augusti 2013 22:56

Hej igen!

Jag förstår....men det är fortfarande så att många andra vill också ha ledsagare och då får du vänta på din tur. Åker du ensam till Oslo och Göteborg när du är där och tittar på fotboll?

/Therese

Andreas

6 augusti 2013 15:46

Det är min ensak.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - Söndag 12 maj 21:54

Gjorde ett besök på Valborgsmässoafton på Älgå Bygdemuseum, finns mycket att titta på Älgå Bygdemuseum, väl värt ett besök.         ...

Av Andreas - Söndag 12 maj 21:53


Blivit modigare när jag gått fram till ett lejon    

Av Andreas - Fredag 10 maj 23:32

Var så roligt när det 2018   var medeltidsmarknad på Sågudden, hoppas det kan bli av igen för det var en rolig upplevelse.     ...

Har

Av Andreas - Fredag 10 maj 23:28

Redan gått två år sen jag var med min familj till Bergs klätt.         ...

Av Andreas - Fredag 10 maj 23:24


Livet är en slump    

Presentation

Välkommen till min blogg

Fråga mig

82 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards